PEDALAMAN OH PEDALAMAN

Monday, March 9, 2009

Bila sudah sebati dengan dunia web/internet, terlalu pincang rasanya bila terpisah dengan web. Sejak akhir-akhir ini Ocoi seakan-akan menyepi dari dunia blogger ini. Bukan sudah bosan dengan dunia ini bukan juga sengaja menyepikan diri tetapi sejak kebelakangan ini Ocoi semakin sukar mendapatkan kemudahan internet. Kedudukan Ocoi di Pedalaman Sabah..di kaki anak-anak banjaran Trus Madi ini menyukarkan Ocoi melayari internet.













Ini adalah antara alternatif yang Ocoi lakukan. Terpaksa panjat bukit untuk cari line handset dan cuba access internet menggunakan Broadband. Note book tu sambung terus ke bateri kereta tu. Malang sekali keadaan tidak menyebelahi.

10 comments:

shirley said...

wahaa..susa juga a mo access internet d ulu2 ni.ahk!sabar ja a..
=)

D.L Sumunie said...

kecian juga ni si ocoi..panjat sana sini pun masih enda dapat access..sabar ja lah...kadang2 ada juga bagus sekali sekala terpisah dari dunia luar ni.. kerja sambil menikmati alam semulajadi. kurang stress...ni baca internet banyak2 pun kadang2 bikin stress juga...he he he ini mau kasih senang hati si ocoi bah ni...;)

ocoi said...

Hahahaa... kamu orang aah.shirley n Sumunie...betul2 kasih senang ati Ocoi ajee...nasib baik bukit aja yang di panjat, kalau pokok..adoi naaa..jadi monkeyla Ocoi lama2 di ulu Kinabatangan ini..hahaa..takpa nanti Ocoi cipta monkey blogger..hehe. Apa2pun thanks a lot a both of ur. Malam ni last la saya dapat chating n baca koment kamu orang, esok masuk gua lagi hehee..Thanks.

Lala said...

hai ocoi...ciannya ko ni...teda internet ka d skul kamu?..sama ajakan skul kita di bawah lembah ni...hehehe...

Don MS said...

Ocoi, banyak sabar ko ahh..
Tia apa kalau ko inda dapat blogging ari-ari...
Di sana sia rasa banyak bahan bulih ko kumpul untuk feed p blog ko. Saya sokong bahan-bahan natural dan santik...

steady ko... sia sokong ja.

Williborn said...

Bah Ocoi...mungkin ko kena pakai parabola & penerima satelit di kawasan itu supaya dapat signal yang kuat...macam yg digunakan oleh para tentera dan pemberita profesional yg masuk ke pedalaman...ko cubalah cari di eBAY kalau berminat...hehehe.

Raphael Odo said...

Tma kasih atas koment dan cadang yang cantik2 dari anda semua..Ocoi masih belum berkesempataan untuk balas semuanya....masa terlalu terhad waktu ini..tq

jmypatrick said...

haha..osonong iri tobpinai..bah mongudar kito dot piring parabula dit obuli pigit igit hiti korita..hahaha
Nga osiap poh da it kombit nu om obuli noh pasangan parabula..

alalala.
osuso ow taw d sana!
sabar jak aa ocoi!~

ocoi said...

Hai, pounsikou,thanks, terima kasih kpd semua komment dan cadangan2 yang cukup menghibukar dari rakan2 semua.Betul tu runsab dan Williborn, kalau boleh bukan aja piring pra bola yang Ocoi mau oder ni, kalau ada piring terbangpun mau kalau ada. Tapi bukan piring terbang yang dari jendelala..hehee..TQ Xang,Thanks MS,pounsikou Lala..anda rakan2 blogger yang hebat..hehee..thanks..thanks.

 
 
 
 
Copyright © OCOI